hojeando un par de libros viejos de motos que tenia mi tio me encontre con este bicho de la epoca del fanatismo por los motores wankel, sabia que habian hecho la Hercules en alemania pero esta japo no la tenia, no tiene una ficha tecnica que impresione, ni una estetica que me vuelva loco pero es un ejercicio interesante de la ingenieria, casi como un camino sin salida
Wheels: Front 3.25 × 19in, Rear 4.00 × 18in.
Brakes: Front twin 290 mm (11.39 in) discs, single piston floating calipers. Rear 180 mm (7.09 in) drum.
Displacement: 497 cc (30.3 cu in).
Compression: 9.4:1.
Claimed HP: 62 hp (46 kW) @ 6,500RPM
Claimed Torque: 54.9 lbf·ft (74.4 N·m) @ 3,500RPM
Carburation: two stage, two barrel 18–32 mm Mikuni.
Ignition: CDI (incorporating a points system).
Fuel: 17 litres (4.5 US gal, 3.74 imp gal) capacity, 85-95 octane.
Starting system: Electric, kickstart (the latter intended to be offered only as an option).
Performance: Top Speed (tested): 168 km/h (104 mph).
Standing ¼ mile: 14.02s @ 94.24 mph (151.66 km/h).
Wheel Base: 1509 mm (59.1 in).
Weight (curb with half tank of fuel): 255.4 kg (563 lb).
Weight dry: 230 kg (507 lb).