Lifted from: http://www.swissbikers.ch
"During the presentation of his novelties in Paris Kawasaki president Shinichi Morita mentioned a surprise of all a machine, which only 2007 was to come on the roads. One is straight about to develop a Tourer told Morita nearly casually, which will carry the four-cylinder of the evenly only revealed ZZR 1400, certainly with kardanantrieb. And it let a few short seconds beamen for a design on the large canvas. Fortunately it gave photographers, who draufhielten despite astonishing. On the basis of this abfotografierten design, supplemental by some additional information, motorcycle coworker Antoine Collignon has a computergrafik of the Tourers gezaubert the GTR 1400 is called could. It took for it technique details and handle elements of the ER-6-Modelle as well as current Kawasaki Supersportler up. The lining disk of the quite sportily drawn travel steamer to be adjustable and naturally gets it an EXP. at present is probably not yet decided whether the GTR 1400 with Underengine exhaust system will be actually equipped. If the appropriate absorber volume should have actual to be accommodated under the engine, this solution would create place for luggage soziusfussrasten and a roomy seat in elegant way, without limiting the inclination liberty too much. Therefore an exhaust system with two mufflers is also less probable according to the kind ZZR 1400. Conceivablly, if it can be well ventilated, would be also a Underseat plant. Engine performance is reduced clearly opposite the 192PS of the TTR, in favor of a higher torque. For the class a record suspect value of approximately 150PS should however already have to be reached. Because one can finally travel with much Pferdchen at the gemuetlichsten"
You will have to make do with this Google translation although for any of you who speak German here is the thread in the original:
"Dieser Beitrag speichern Verfasst am: 12.12.2005 21:06 Titel: Kawasaki GTR 1400
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Bei der Präsentation seiner Neuheiten in Paris erwähnte Kawasaki-Präsident Shinichi Morita eine Überraschung aller eine Maschine, die erst 2007 auf die Strassen kommen soll. Man sei gerade dabei, einen Tourer zu entwickeln, erzählte Morita fast beiläufig, welcher den Vierzylinder der eben erst enthüllten ZZR 1400 tragen werde, freilich mit Kardanantrieb. Und er liess für ein paar kurze Sekunden eine Zeichnung auf die Grossleinwand beamen. Zum Glück gab es Fotografen, die trotz Verblüffung draufhielten. Ausgehend von dieser abfotografierten Zeichnung, ergänzt durch einige zusätzliche Informationen, hat Motorrad-Mitarbeiter Antoine Collignon eine Computergrafik des Tourers gezaubert der GTR 1400 heissen könnte. Er nahm dafür Technikdetails und Stielelemente der ER-6-Modelle sowie aktueller Kawasaki-Supersportler auf.. Die Verkleidungsscheibe des recht sportlich gezeichneten Reisedampfers wird einstellbar sein und selbstverständlich bekommt er ein ABS. Derzeit ist wohl noch nicht entschieden ob die GTR 1400 tatsächlich mit Underengine-Auspuffanlage ausgestattet sein wird. Sollte das entsprechende Dämpfervolumen tatsächlich unter dem Motor unterzubringen sein, würde diese Lösung auf elegante Weise Platz für Gepäck Soziusfussrasten und eine geräumige Sitzbank schaffen, ohne die Schräglagenfreiheit zu sehr einzuschränken. Deshalb ist eine Auspuffanlage mit zwei Schalldämpfern nach der Art ZZR 1400 auch weniger wahrscheinlich. Denkbar, sofern sie gut belüftet werden kann, wäre auch eine Underseat-Anlage. Die Motorleistung wird gegenüber der 192PS der TTR deutlich reduziert, zugunsten eines höheren Drehmoments. Ein für die Klasse rekordverdächtiger Wert von rund 150PS sollte aber schon zu erreichen sein. Weil man schliesslich mit viel Pferdchen am gemütlichsten reisen kann"
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translated from bike.se( http://www.bike.se/nyheter/visa.php?id=587)
GTR is the mock-up name on Kawasakis touringhojar. Near comes the sudden touringmaskinen GTR1400…
With the engine from the mound speed locomotive ZZR1400 and aluboxram, radial assembled värstingbromsar and integrated packing baggage comes GTR1400 to become an off the market more sudden touringmotorcyklar, for you that wants to come longly away on short time. The engine in this case is modified so that that the leaves just overly 150 (instead for 192) horses on the batch wheel. ABF brakes and adjustable kågglas is some of all news.
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