Aprilia planea regresar a MotoGP

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Aprilia planea regresar a MotoGP

Notapor julianH el Mié May 21, 2008 4:25 pm desde San Martín, Buenos Aires, Argentina

http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/mcn/2008/may/19-25/may2108motogp-aprilia-v4-motogp-return/

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MotoGP: Aprilia readying V4 motor for GP return

By Matthew Birt

Aprilia bosses have confirmed to MCN that a new V4 engine will begin dyno testing next year as the Italian factory plots a future return to the MotoGP world championship.

Los jefes de Aprilia confirmaron a MCN que un nuevo motor V4 empezará los test en el banco de prueba el proximo año mientras la fábrica italiana prepara su futuro retorno al campeonato de MotoGP.

No official date has been set for an Aprilia return to MotoGP after the Noale factory quit the premier class at the end of 2004 having struggled to make the three-cylinder Cube machine competitive.

No hay establecida una fecha oficial de retorno al MotoGP desde que se fue en el año 2004 habiendo luchado por lograr un motor "cubo" competitivo de 3 cilindros.

Aprilia boss Gigi Dall’Igna confirmed to MCN that designs of the new motor were currently being worked on.

Aprilia will return to World Superbikes in 2009, but a MotoGP return is on the cards with Dall’Igna confirming Aprilia has no plans to enter the new 250GP four-stroke replacement class.

Apilia retornará al Campeonato Mundial de Superbikes en 2009, pero un retorno al MotoGP está en las cartas con Dall'Igna confirmando que Aprilia no tiene planes de entrar A LA NUEVA CLASE DE CUATRO TIEMPOS REEMPLAZANTE DE 250GP.


Dorna boss Carmelo Ezpeleta unveiled the new class last weekend in Le Mans, with capacity between 625 and 650cc, limited revs and controlled ECU.

El jefe de Dorna, Carmelo Ezpeleta, presentó la nueva clase la semana pasada en LeMans, CON CAPACIDAD ENTRE 625 Y 650CC, REVOLUCIONES LIMITADAS Y CENTRAL ELECTRONICA (ECU) CONTROLADA.

Aprilia though don’t want to participate in the new class, not least because they don’t have a production 600cc machine like its Japanese rivals.

SIN EMBARGO APRILIA NO PARTICIPARÁ EN LA NUEVA CLASE, SIMPLEMENTE PORQUE NO TIENEN UNA MOTO DE 600cc. EN PRODUCCIÓN COMO SUS RIVALES JAPONESES.

Dall’Igna told MCN: “We will be back in MotoGP in the future and it will be a V4 motor. For me the V4 is the perfect engine for the 800cc class. For sure Yamaha this year show us that also the in-line four is a very good concept but my opinion is the V4 is the best package.”

Resumiendo: Dall'Igna dice que para él, la mejor configuración para 800cc. es un motor V4, aunque Yamaha con su cuatro en línea haya demostrado que también puede ser competitiva.

Dall’Igna said Aprilia’s new MotoGP would be done completely in-house after heavy involvement from UK-based car engineering company Cosworth on its RS3 990cc machine.

“We will do this project completely in-house. The experience to do a good car engine is not enough to do a good engine for bikes,” added Dall’Igna.
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Notapor cbr el Mié May 21, 2008 5:42 pm desde Murcia, España

en la ultima carrera de 250 en le mans , las aprilia oficiales , estuvieron probando un control de traccion , que SUPUESTAMENTE es para la sbk del año que viene . pero eventualmente puede ser desarrollado para moto gp.
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